sagaarvidsson

The good old spirit

Publicerad 2008-11-06 12:01:04 i Allmänt,

God lunch! Haha eller vad det än heter vid lunchtid ;) Har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna, men jag skyller på Halloween, det var säkert ett spöke eller så som influerade mig där.

Och vet ni, idag fick man inte en liten chock när man släppte ut hästar. Kati sa att det låg något äckligt och troligen dött i Pixmans hage, så naturligtvis var man lite på tårna när man gick ner med honom dit. Så jag släppte honom, såg att det låg en STOR hare mitt i hagen, helt orörlig med uppspärrade ögon. Jag var nästan helt säker på att den var död, och det var tydligen Pix med, för han skrittade fram och KNUFFADE på stackars haren som genast flög i luften. Pix trodde det var en lek och började jaga haren runt i hagen. Haren såg sedan en utväg udner staketet och tvärnitade på gräset utanför. Där låg den sedan tills jag och Kati började fundera på vad det var för fel på den, och han (Numer kallad Nils) fick slutligen komma med oss upp till stallet i ett av Sammys täcken. Han ligger troligen kvar i täcket ute vid gödselstacken just nu, där är det varmt i alla fall. Kati kastade dit ltie morötter och hö med så vi får se. Jag är ganska säker på att han kommer dö, även om han var myckjet piggare när vi gick på lunch, för å försökte han ta sig därifrån. menmen, får se om han är kvar sen.

Allt flyter på för tillfället annars, är ju ledig imrn (yay) och sedan på söndag med, för Kati och jag byter lite dagar denna veckan eftersom hon ska jobba på måndag med då Lina kommer och ska praoa. Eller, hon kommer på söndag redan men börjar först på söndag. Det trista är ju att jag ska på tävling i västerås på torsdagkväll men kommer hem igne på fredag. Vi får se hur det blir, ska visserligen bli spännande att följa med Jojo, hon ska ju dessutom tävla Apan så det ska bli kul, men samtidigt lite trist när Lina för en gångs skull är här. Men sånt är livet, jag har ett jobb att sköta och det måste komma i första hand.

Sitter och dricker glögg och shit vad gott det är! Med mandlar och russin i såklart ;) Annars är det inte äkta. Jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk på de där hemma, de som får göra allt man vanligtvis gör med familjen inflr jul; klä granen, dricka glögg, julpynta hela huset tills någon blir sjösjuk av alla färger, och att baka pepparkakor.HAHA, låter som man vore fem år gammal nu, men jag är ju en familjemänniska, älskar att umgås med de som betyder något. Eller varför inte; julshoppa med kompisar, kolla på julfilm tillsammans med vänner osv. Nej nu ska jag inte göra mig själv deprimerad, det är ju kul här med.

Och som någon anonym frågade i ett inlägg; om jag funderat på att bli jockey? Om jag visste hur man tog sig dit så skulle jag gärna bli det, allt som innebär hästar och ridning är intressant, utom möjligen isisar. Inte för att jag har något mot islänningar, utan för att de börjat kännas så små. Jag kan lika gärna jobba med western, hoppning som dressyr, som galopp, avel eller något annat spännande. Gäller bara att trilla in på den banan, sedan får man se vad som händer när man väl är där. Jag skulle gärna prova på allt som gick, om det fanns tid och möjlighet till det. Jag ser inte mgi själv som någon med begränsningar utan är öppen för det mesta. Kati har nu fixat in mig på ett dressyrstall i danmark om jag vill när jag slutat här, på JJ horses. Låter spännande tycker jag, men vi får se vad som händer, jag ska hem en stund innan jag flyttar vidare i alla fall. Eller om det nu blir studier.. Men jag tror ju inte jag kommer in i år, vet heller inte om jag är redo för att studera i två år. TVÅ hela år, ett på flyinge och ett på strömsholm visserligen men still.. Det är en jäkla lång tid som skulle kunna ha spenderats utomlands på någon gård, för vem vet om jag får chansen att dra när jag väl gått ut?

Just det ja, hoppade för Jonas igår på Apan. Det gick väl helt okej även om jag inte var taggad för fem öre igår, det var lite trist faktiskt. Men vi hoppade bana på 95-110 inklusive en kombination med ett språng så jag är nöjd, för vi nollade den och fick beröm. Men jag hatar kombinationer... kan säkert bero på att jag inte är van hoppryttare överhuvudtaget men ändå, jag tycker verkligen inte om det. Apan är stabil på hinder, han stannar sällan men river istället lite oftare har jag sett. Och trots det känner jag ibland att jag inte litar på honom, medan jag andra gånger ser tydliga liknelser mellan honom och Dino och då klickar det mesta och andra gånger är jag som igår; helt trött bara. Helt slut. Det suger. Meen, vilka möjligheter jag har ändå, jag är nästan avundsjuk på mig själv ;) Menmen, slut på filosiferingen, dags att fortsätta diska, städa eller kolla på gossip girl.. hehe gissa vad jag väljer ;) pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela