sagaarvidsson

Nana naa, just an ordinary day alright

Publicerad 2008-11-27 12:44:28 i Allmänt,

Oooh nu är jag mätt, har lyckats proppa i mig 70% av en stor Bolognaise-pizza (eller hur den vill stavas). Bus ligger på sängen och är mätt hon med, vi har en tyst överenskommelse om att när tallriken ställs undan och åt sidan är det fritt fram att äta. Dessutom valde jag att stilla mitt sockersug som jag alltid får efter maten med att äta upp det sista av min stora Marabou schweizernöt, så jag blev ännu mättare. Om det är så det heter. Mätt-mättare-mättast? Mätt- mer mätt- mest mätt? Äsch, svenska språket suger.

Igår var en rolig dag i det stora hela sett bortsett från en någolunda kass avslutning på kvällen och en halvkass mellanperiod. Jag var ledig, och sov till någon gång före elva innan jag pallrade mig upp ur sängen. Jag var något stressad, för jag skulle ju ha mockat på morgonen redan åt Apan, samtidigt som jag var otroligt utvilad och helst bara ville lägga mig och fortsätta drömma. Men jag skyndade i alla fall ner i stallet, bara för att upptäcka att kati mockat åt mig (puss på henne). Naturligtvis tackade jag genom att sopa stallgången. Sedan gick jag upp och gjorde lite allmänna hushållssysslor såsom städa, diska och lite annat smått och gott. Efter lunch gick jag ner och red Abbe i ridhuset, skulle ha ridit och galopperat ute men det var ju töväder så hon fick bara styltor, ajaj. Men det gick bra i ridhuset med, hon höll bara på att dra armarna av mig när hon väl började jobba menmen. Red sedan ut Sammy (oj, pigg häst!) runt Elin, blev attackerad av deras schäfer och smått jagad nedför backen, så det var spännande. Att de höll på och hugga ner träd på sidan av hjälpte inte att lugna ner hästen direkt. Spännande som sagt. Hehe.
Hoppade och red markarbete på Apan, red för första gången på hackamore och det gick skitbra. Får se om han ska kollas i munnen nudå, eftersom det blev sådan skillnad på häst. Och efter det hoppade jag Ginger för Marjut, skiitkul! Pigg häst, hoppade högt över och bockade allmänt och brallade, kanske för att jag är van att gå på mer, här gäller det att vara cool. Men det var kul :)

Nu ska jag strax ut, ska longera Quintus, sedan senare kommer veterinären och ska vaccinera några hästar, sedan ska jag rida Ida och senare ändå ska jag rida Apan för Marjut. Så hejsvejs så länge, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela