sagaarvidsson

I feel alive

Publicerad 2008-11-23 19:59:45 i Allmänt,

Idag har varit en riktigt, riktigt BRA dag! Sjukt kul! Var med Jojo och Marjut till Heby då Jojo tävlade Ginger i 110 och 120. Ginger har vart här en vecka och det här var deras första start, vilket resulterade i en fjärdeplats (av över 100 startande) i 110:an och fyra fel i 120n. Med andra ord en riktigt bra dag! Som var iskall, full av vind och snö ouch. Men som sagt, sjukt rolig dag. Roligast och kanske mest patetisk var väl ändå en speciell ryttare, nämner såklart inga namn, som tyckte att hon bara behövde en anridning på 2-3 språng till första hindret, skrek och jagade på sin häst (KOM IGEN, det där gör du inte, skärp dig! osv) under hela sin ridning som dessvärre slutade efter andra hindret. Naturligtvis svor hon ännu högre, drog hästen i munnen och sprang bokstavligen ut från banan med den stackarn. En del människor, vad fan alltså. En del borde inte få ha häst. Halva läktarn skrattade efteråt, Jojo och jag med, och inte blev det bättre när sjukfolk kom ut från kafeterian, jätteoroliga; hörde att någon skriker, vart behövs vi? osv. Jag grät floder... Och ni vet hur det blir när man inte bör skratta men man kan inte hjälpa det (känner Emil igen sig kanske..) och när personen bredvid kämpar med, och drar ett så där kort andetag för att samla sig.. Då kan man inte hålla emot längre och så sitter man där och skakar.. Helt underbart. Jag behövde en sån här dag, skitsamma att man spenderade sin sista lediga dag denna veckan hemifrån 7-18, det var helt klart värt det!

Miami ink, finns inget skönare program. Jag så älskar tattueringar, jag vill ha en till. Ska designa något så får vi se. Menmen.. Ha dte puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela