sagaarvidsson

Summerday

Publicerad 2008-07-03 18:44:13 i Allmänt,

Vadå varmt ute? Idag har varit helt otroligt varm, jag spenderade halva dagen med att sola, så nu är jag lite brunare än tidigare i alla fall. Läste en helt okej bok av Frank G Slaughter- Och ändå blommar törnen, en av de röda böckerna i den klassikersamling vi har här hemma. En 2a-3a av 5 ungefär, handlar om en romersk läkare som åker till Jerusalem för att få tag i Jesus av Nasaret för att bota den sjuka romerska kejsaren, men Jesus är död redan, och hans långa resa har börjat. Han reser genom olika land, möter olika religioner osv. Lite spännande faktiskt! Fast lite för invecklad för att vara bra sommarläsning egentligen.

Fortfarande mätt efter att ha ätit glass nere på Lappens, där får man verkligen glasskulor i storlek värda sitt pris, inte sånna där små som man kan äta hur många som helst av, här är en kula två gånger så stor som min knytnäve, DET mina vänner är glass det!

Fyra dagar kvar, en natt kvar till BBC.

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2008-07-07 00:05:23

låter som en spännande bok :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela