sagaarvidsson

Have I told you recently...

Publicerad 2008-07-29 20:29:33 i Allmänt,

...how much I love my job?
Alltså, bra dag idag! Sov visserligen ingenting i natt och vaknade på pissdåligt humör, men annars :)
Red ut på Pixman imorse, tränade galopp-öka-minska och så, underbar häst det! Sedan så tog vi ut lillfölet med stormamman ut i hagen, så som de busade och lekte! Lång lunch, sovpaus (a), longera bdåa tyskarna (Rigoletta och Quintus) och sedan åkte jag och Kati in till Södertälje nu på eftermiddagen. Direkt efter det var det riddags på Abbe, körde på gräsbanan lite markarbete. Snacka om skillnad på häst jämfört ute med skogen. Sån träningsvärk jag har i hanlederna, verkligen 500 kg häst i handen och framåt så fort vi kom ut på gräset och mot cavalettin. Så himla kul! Ska ta mod till mig och be Marjut hålla markarbete-lektion för mig på Abbe, mot betalning såklart ;) För deras hästar är så välskolade, man lär sig något hela tiden!!

Tänk att få rida så fina hästar och ta hand om föl osv mot betalning... Helt sjukt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela