sagaarvidsson

Dag 9 inlägg 1

Publicerad 2008-07-16 22:17:53 i Allmänt,

Idag har varit en spännande dag. Morgonen började som vanligt, kattunge på kudden medan en annan fick använda täcket (inte slagit mig ännu att jag har tre extra kuddar på andra sängen), utsläpp med en morgonpigg Kati som redan morgonfodrat, promenad med Netta och lite annat medan Kati mockat åt ALLA hästar (!!) för att sedan ta en morgontur på Abbe på rundbanan medan Quintus gick i skritten. Snacka om att jag älskar det här jobbet!

När vi var klara med morgonpasset drog vi in till Gnesta för att leta sadelmakare, som dock hade lagt ner. Därefter besök på Åkers Pizzeria, mmm vad gott med skräpmat för en gångs skull!

Sedan kom Frida och provred Dino på gräsbanan. Dino uppförde sig som alltid, Frida hade bra koll och red honom på ett mjukt och trevligt sätt. Jag fick ett bra intryck och har bestämt mig för att om hon vill ha honom, får hon ta han på foder. Så bra kändes det, seriösa och frågvisa föräldrar och en kunnig hästtjej, precis så det ska vara!

Sedan nu på kvällen longerade jag (med hjälp av Kati sedan) Quintus och red även Pixman i lite dressyrarbete längs rundbanan. FAN vad KUL det är här! 

Nu är det bestämt att jag ska åka och provrida frieserhästarna imorgon!! oj OJ oj! spännande värre, hoppas någon passar. Men annars, fatta bara själva grejen att ha ridit en frieser, ännu en grej att stryka från vad-jag-vill-göra-innan-jag-dör-lista! SPÄNNANDE

Bus känner sig mer hemma nu, men tycker det är jobbigt när jag inte är här inne, förståeligt såklart. Men nu är hon trött och jag med, är härligt nog ledig imorgon även om jag sak gå uppså jag är med när strömsholms chefen kommer och skor bl.a Dino.

     Lotta och Volts (Dinos hagkompis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela