sagaarvidsson

Dag 4 inlägg 1

Publicerad 2008-07-11 12:05:38 i Allmänt,

Nu har jag lunch, har precis ätit, lasagne med potatisgratäng och kassler. Marjut o Jonas har läönat massvis av mat till oss som blev över efter kursdagarna. De åkte till Finland imorse och är borta i en vecka, så maten blir dålig om den är kvar hos dem. Så jag får nog räkna med knepiga matblandningar i fortsättningen med...

Longerade Rigoletta (Lotta) imorse. Riktigt härlig häst! Jag älskar det här jobbet. Hon var så pigg och framåt, bcokbusade och nipprade runt på grusbanan. Nu har jag vart på alla ställen här, grusbanan, rundbanan, terrängbanan (med Netta igårkväll) och i ridhuset. Härliga träningsmöjligheter, verkligen!

Jag ska rida ut med Kati och Abbe idag på Dino, kanske ska jag rida Pixman med, vi får se. Klart är i alla fall att Abbe och Pix ska tränas under veckan som de är borta, Posse ska longeras två gånger (han är ju så liten) och sedan ska Lotta longeras igen. Jojo är i Kanada så Lotta måste hållas igång.

Löshoppade Sammy igår (Katis häst), vad go han är, enbart två år, kraftig nordis i ponnystorlek. Så cool i allt, men han körde många bocksprång och rusningar. Inte alls så där tung som man kan tro på det jag just beskrev, utan lite framåt och "uppåt". Kanonfin häst!
Börjar halv två igen ungefär. Ses! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela