sagaarvidsson

Dag 3 Inlägg2

Publicerad 2008-07-10 13:21:24 i Allmänt,

Nu har jag tråkigt, så jag tänkte visa er hur mitt schema ser ut= det som ska göras under dagen.

Start ca 6.00-6.30:
*Kolla tavlan
*Fodra hö och kraft
*Göra betfor
*Kyla Nettas ben 30 min därefter stödbandage med BackonTrack
*Göra höpåsar
*Pixman, Abbe och Lotta ut i skrittmaskinen
*Släppa ut ickskritthästarna (Posse, Dansken, Kidden, Dino, Volts)
*Kolla lösdriftshästarna
*Släpp ut skritthästarna
*Quintus in i skritten
*Promenera Netta
*Netta ut i utboxen, ta in en av lösdriftshästarna (Sammy/Ida varannan dag)
*Kolla allas vatten
*Quintus ut i hagen
*Mocka
*Byta allas vatten
*Em hö in i boxen
*Em kraft i krubba
*Lottas korn ska blötläggas

LUNCH för hästskötarna

*Snygga till stallgång, uteboxar, stallplan, kök, toalett, sadelkammare
*Plocka undan i gången
*Varannan dag mocka lösdriften
*Fylla vatten i lösdrift
*Intag
*Lotta till skritten
*Netta på promenad
*In med Netta, ut med Sammy/Ida
*Mocka uteboxarna
*Quintus in i skritten
*Olja de "egna" hästarnas hovar
SLUT på dagen

Annat som ska göras varje dag:
*Kratsa hovar vid intag från hade, varje gång de lämnar boxen.
*Pyssla med Netta
*Fodra lösdrift

Sådär då vet ni hur min dag ser ut! Ha det så länge, igen.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-07-20 19:59:24

Halloj! Låter som att du har kul på ditt nya jobb :D Vill komma och hälsa på dig snart!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela