sagaarvidsson

bromsar är för mesar

Publicerad 2008-12-03 12:07:36 i Allmänt,

Nu har man lunch då.är allmänt trött, men försöker tagga lite för jag ska rida ut Apan en sväng direkt när jag börjar igen och av någon anledning känns det som att jag behöver alla krafter jag kan få. Vad nu det kan bero på ;) Han stegrar ju knappt längre ute och bockar absolut inte, hihi. Men det är alltid lika spännande. Det har börjat klarna upp lite med, så jag hoppas det ska vara torrt längs timmervägarna åtminstonde, vi kan behöva galoppa lite.
Såg att mitt inlägg från igår inte syns, varför är det så..? Red dressyr barbacka på Apan igår på kvällen i alla fall, vilket var joooobbigt. Framförallt eftersom det var direkt efter att ha ridit dressyr på Quintus. Jag jobbar stenhårt på sitsen nu, så det är utan stigbyglar som gäller och det var så jobbigt. Han är så grymt stor i steget, skulle bli en ganska fin dressyrhingst skulle jag tippa, och är skitpigg för tillfället så det tar på kroppen att försöka hänga med i rörelserna utan att spänna sig.. Men kul som fasen.

Ska rida Netta i ridhuset tänkte jag, och sedan blir det ett pass till på Quintus senare ikväll, Carro kommer och rider Pixman så vi får kanske lite sällskap där i alla fall. Och sedan hörde jag att Abbe ska tömköras, jag undrar om inte jag borde haka på och lära mig lite mer, Kati är ju så grymt duktig på sådant där. Menmen, vi får se hur mycket man orkar med. Man måste ju städa här uppe med... Och vet ni, jag brände mjölken som jag kokade upp till gröten, ucsha vad äckligt det blev. Men vad gör man inte när man inte orkar laga mat..?

Detta blogginlägg avslutas med lite smarta citat av Kati.
Hon var dålig och skulle egentligen hjälpa Lotta med Jana;
"Men om jag sover.. Jaa, då sover jag". Liksom, NÄHÄ du säger det? Klockrent.

Och likaså " Bromsar är för mesar" sagt när servarvätskan i bilen var slut och bromsarna inte fungerade, vi körde i alla fall i väg till Strängnäs (ca 1,5 mil...).

Kommentarer

Postat av: Jeffa

Publicerad 2008-12-05 01:38:09

Haha "Bromsar är för mesar" - kommentaren var ju bara störtskön :D Håller med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela