sagaarvidsson

when you have no lights to guide you

Publicerad 2008-08-16 21:44:54 i Allmänt,

...and no one to walk beside you,
I will come to you

Idag har varit en helt okej dag. Jobbade ensam, igen :P Stallet gick fort på morgonen,åkte med Kati in till mariefred (alltid lika spännande) och sedan så red jag ut på Abbe :D Härligt härligt, mycket hästkrafter i den! 
Sedan ringde hon med hästen som vi skulle kolla på på söndga, men den måste skos först så vi åker dit nästa söndag istället. Och oj vad det trillar in hästar som vill lånas ut nu, synd bara att de flesta står så långt bort... Menmen vi får hoppas att någon passar till slut :)

Vi löshoppade Tutan idag, första gången hon gick själv tror jag.. Jag gillar verkligen den åringen, hon är hemskt försiktig och orolig, alla som känner mig vet ju hur lätt jag har för att fall för sånna krakar.. men jag kan inte hjälpa det, det är nått speciellt med hästar som man måste vinna över på sin sida med förtroende, till skillnad från hästar som är hårda och som man måste vinna över med respekt. Inte för att det är några problem (hellu, join-up och dually liksom..) men ändå. Nervösa hästar= I adore them.

Igår var kiropraktorn och hovslagaren här åt Katis pålle Sammy. Han fick fina ord från båda två, bl.a att han hade bland de finaste nordishovarna han sett och att han var fin i kroppen förutom lite sned i bak, som hon såklart ordnade upp. Man lör sig mycket när man är runt Kati, det ska ni veta.

Nej, imorgon är jag ledig, så jag ska nog sova snart, för jag kommer vakna tidigt så jag kan se OS :D Har förresten börjat kolla på gossip girl om jag inte nämnt det tidigare, haha det är så himla bäst :) Men ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela