sagaarvidsson

And I think it's gonna be alright

Publicerad 2008-08-10 10:55:47 i Allmänt,

Hej hallå!
OS OS OS, kan jag bara säga. Jag vaknade 05.17 idag, TROTS att jag är ledig. Men det beror på att jag har sånt illamående, ingen väckarklocka idag. Skönt att vara ledig, för nu kan jag se på OS hela dagarna långa! Underbart värre.
Ringde en tjej igår som hyr ut bra hästar, kostar 4 papp september-sista mars.. Kanske kan det vara något, jag och Kati ska nog dit ikväll eller imorgon och kolla och provrida i alla fall :) Så hoppas hoppas. Men sedan väntar jag på nya svar från några andra som har topphästar med, så vi får se. Jag tänker inte bestämma mig på två ekunder i alla fall.

Annars är det tomt på hästfronten, det händer inte så mycket. Jag hoppas på att Dino blir kvar hos Frida, att hon kommer in i hans ridning. Alla ni som provat honom vet ju hur han är att trava på, men saken är den att bara man lär sig att slappna av i bäckenet och räkna hans takt så kommer det automatiskt, tro mig. Man får intebli hängande i "bak" för då blir han svårtravad, det handlar om att rida honom med båda benen om, mycket säte, avgöra takten åt honom och sedan är det bara att rida. Men jag har bestämt mig nu i alla fall, får jag hem honom så säljer jag honom. Inte kul att tänka så, men jag kan inte ha en häst som kommer tillbaka hela tiden... Vi får hoppas att det inte går så långt, för jag älskar ju min pojke, men tanken är väl att han ska lämna min ägo så småningom ändå om jag lyckas hitta rätt. Så jag vet inte... Klart man saknar sin lilla älskling men precis som Moni säger, man kan inte behålla alla hästar man köper, hur ska man då kunna föda upp hästar i framtiden? Detta har pappa sagt ända sedan jag skaffade häst visserligen men wtf, bättre att man lär sig sent än aldrig eller hur?

Idag ska jag städa, så det så. Men här ska ni fåse hur pass illa det ser ut härinne, och min lilla egna Wall of Fame.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela